pondělí 21. března 2016

Degustační orgie, foodgasm a doslova jeden dlouhý prožraný víkend :-D

V sobotu k nám zavítala velevzácná návštěva z Malého Hradiska. Kamarádi, se kterými jsme se neviděli tak 100 let a na které jsem se těšila jako na Ježíška. A plán zněl jasně - cheat weekend....doplnit energii v podobě relaxu a dobrého jídla a pití. Ale protože neumíme úplně správně relaxovat nebo tedy většinou relax řešíme aktivním odpočinkem :-D, tak nepadla žádná sauna, masáže ani nic podobného, ale procházka po našem ostravském industriálu (Landek, Dolní oblast, Ema, obchodní centrum Karolina :-D), zakončena luxusními obědy a večeří. A tak se nemůžu nepodělit se svým gastro zážitkem, který se zvrhl v jeden celý a dlouhý prožraný víkend :-D.

1. Oběd v Si restaurant

O této restauraci, která se nachází v pasáži Vesmír v centru Ostravy, mi zběžně říkala nedávno kamarádka a v sobotu byla v záložce na počítači mezi dalšími restauracemi jako Jack´s Burger, Pata Negra apod. a vlastně ani nevím, jaký byl nakonec důvod, proč jsme se pro ni rozhodli, ale musím říct, že to bylo poprvé,ale ne naposledy, co jsme v této restauraci byli.

I když se to postupně zlepšuje, je stále ale dost časté, že přijdete do restaurace a obsluha s vámi jedná ve stylu Otevřeli si hospodu, ale chodili mu tam lidi :-D, tady to byla ale přesně naopak. Kromě příjemného a pěkného prostředí nás čekal pozorný a usměvavý personál a to jídlo...oooouch, to byl čistý foodgasm.



Ten den měli v nabídce paellu a tak nebylo pochyb, že si ji dám. Dali jsme si ji nakonec tři a rozhodně jsme neudělali chybu. Nebyla to klasická pealla s mořskými plody (ta bude doufám příště), ale s kuřetem, králíkem, cizrnou a zelenými fazolkami. Ale ta rýže, no klidně bych ji snědla kýbl jen tak samotné i bez masa, protože ta byla fakt luxusní a porce jako pro krále. Tak luxusní, až se mi dělaly boule za ušima :-D. K tomu domácí pomerančová a okurková limonáda.....jak se říká, nebe v hubě :-).


A nejmilejším překvapením bylo, když za námi přišel samotný kuchař a zeptal se, jestli je všechno v pořádku a chutná nám. Nevím, jestli žiju za opicemi nebo chodím do špatných podniků, ale návštěvu kuchaře si u stolu ještě teda nepamatuju. Co mě nejvíce v tu chvíli ale štvalo, že jsem si po čtyřech semestrech španělštiny na výšce vzpomněla akorát tak na maňana, což se úplně neslučovalo s otázkou, jak vám chutnalo :-D. Joooo, přesně takhle to má být, přesně takhle to chceš :-)!!! Takže za mě 10* a všem doporučuju. Rozumná cena za skvělou kvalitu. Určitě se zase brzo vrátíme.



2. Comedor - mexická restaurace

Dalším zastavením na naši degustační štaci byla restaurace Comedor, mexická restaurace v centru města. Toto zastavení bylo na přání našeho kamaráda Radka. Já jsem několikrát kolem ní i prošla, ale nikdy jsme tady nebyli, takže plán na večeři byl jasný. Myslím, že tady není vůbec co vytknout, obsluha byla fajn, bohatý výběr, prostředí zase moc příjemné a po jídle jsem odfukovala jako parní válec. Pěkně jsme si totiž dali předkrm (košík teplých nachos s čerstvou salsou guacamole) a pak už pořádný nášup v podobě enchiladas, bbq spare ribs a hovězího burgeru. Jídlo bylo super, jen ty ceny už nebyly tak úplně lidové a je pravda, že za některé části našeho chodu, jako třeba nachos nebo žeber, byly na můj vkus už celkem i nadsazené. Takže za mě fajn, ale zase příště vyzkouším něco jiného, třeba právě Jack´s Burger, jejich jídelníček taky nevypadal vůbec špatně :-).
3. Spice box Forum Nová Karolína
Tak a jako poslední zastávku v našich degustačních orgiích jsme navštívili po cestě z Landeku i bistro Spice box v Karolíně. Co jsem si tak všimla, tak jsou na toto bistro různorodé názory, buďto chutná nebo naopak vůbec nechutná. Já jsem se teda po druhé návštěvě tohoto bistra přiřadila k  první skupině, protože mně tady fakt chutnalo. Jsem východní typ :-D, takže miluju čínskou, thajskou i vietnamskou kuchyni a nudle Pad Thai jsem si hned zamilovala. Popravdě řečeno, jedla jsem tady zatím jenom tyto nudle, protože na jídlo, kde je masala a podobné indické prvky (po zkušenostech z Londýna, kde jsem si 3x za sebou objednala to stejné jídlo s domněním, že je to něco jiného, protože to mělo jiný název) zas až tak úplně nejsem, ale místní Pad Thai je fakt k nezaplacení. Osmažená cibulka, kousky oříšků a sladká omáčka...mňamkaaa. Nemají tady nějaký extra velký výběr, což mě nevím proč poprvé docela překvapilo, ale pro nerozhodného člověka jako jsem já je to značka ideál. Navíc jak říká Polreich, radši dělat málo, ale dělat to dobře. Tak přesně tady do platí. Za mě dobrý :-).
Podtrženo a sečteno.....degustační orgie, foodgasm a doslova jeden dlouhý prožraný víkend :-D. Tak si tady žijem a tak se nám to páčí.

Žádné komentáře:

Okomentovat