sobota 5. března 2016

Houstičky nehoustičky

Ještě před nějakou dobou jsem si nedokázala představit život bez pečiva. Už žádný teplý chleba s máslem vytažený z domácí pekárny, křupavé bagetky na svačinu na hory apod. Utekl měsíc, dva a já si na to bez problémů zvykla. V poslední době mě ale docela přestalo bavit nosit s sebou právě třeba na hory jen oříšky, mrkev nebo šmakouna. Ten pocit vytáhnout si někde na vrcholku obloženou housku se salámem...Věděla jsem ale, že pečivo jíst prostě nechci a tak jsem musela přijít s jinou variantou, nejlépe bez mouky a tady je.... bezlepkové houstičky nebo spíš placičky :-D. Jednoduchý recept, u kterého jen málokdo pozná, že by v něm chyběla mouka.


Ingredience:

250 g polotučného tvarohu
4 vejce

1 pytlík kypřícího prášku

provensálské koření, sůl, hrubozrnná sůl, pepř, mák, kmín


Postup:

V jedné misce smícháme 4 žloutky s 250 g polotučného tvarohu, pytlíkem kypřícího prášku (já dala bezfosfátový), osolíme, opepříme, přidáme bylinky. V druhé misce vyšleháme bílky a pomalu zamícháme ke zbytku směsi. Plech vyložíme pečícím papírem a lžíci uděláme kupky, které posypeme kmínem, solí, mákem  a pečeme  25-30 min při 180°C. Mezi kupkami je dobré udělat větší mezery, aby se neslily dohromady. Po upečení necháme vychladnout a můžeme obložit např. uzeným lososem s okurkou, šunkou a sýrem nebo čímkoliv na co budete mít chuť.
 

Žádné komentáře:

Okomentovat